Informace ze školy

Vážení rodiče a žáci,

v poslední době dostávám spoustu mailů a podnětů. Píšete, někteří chválíte, ale spíše si stěžujete. Že žáci jsou zavaleni spoustou úkolů, že je problém jim zadané úlohy vysvětlit. A radíte použít moderní způsoby výuky na dálku. Věřte, že skutečně od prvního dne po jarních prázdninách pracujeme na “dálkovém” vzdělávání. Jenže problémy od spousty dalších rodičů jsou jiného rázu. Nevěřili byste, kolik lidí nemá doma internet. Kolik lidí nepoužívá WhatsApp nebo Facebook. Tito rodiče (a žáci) mají problém, jak se dostat do přímého kontaktu s učitelem. Proto jsme zavedli hlavní informační kanál přes Komens, kde jsou na Nástěnce třídy zadávány práce. Děti posílají vypracované, učitelé opravují, vyhodnocují. Ale známky MŠMT nedoporučuje dávat. Ani nedoporučuje brát novou látku, protože spousta rodičů i dětí má problémy novou látku “online” pochopit. Role učitele v klasické třídě je nezastupitelná, stejně i interakce všech dětí ve třídě mezi sebou a učitelem. To žádná videokonference nebo online skupina nedokáže plnohodnotně nahradit.

Ale někteří učitelé už podobné systémy využívají, pro děti je to aspoň  zpestření při vypracovávání úkolů. A budeme používat víc, nebojte.

Někteří s nimi jsou ve spojení online, nebo dětem tuto možnost nabízejí. Vážení rodiče, vím, že to pro Vás není doma vůbec jednoduché. Máte spoustu práce navíc, a ještě musíte dětem pomáhat se učit. Je to velmi náročné psychicky, navíc zprávy stále nejsou nijak pozitivní. V dalších týdnech výrazné změny asi nenastanou, všichni se těšíme, až se škola zase otevře a my budeme moct učit. Musíme všichni vydržet, i když to pro nás není lehké.

                                                                                            S pozdravem J. Frič, ředitel školy

P. S. Co se týče vyhodnocování prací, většina učitelů si vede přehled. Za vypracovaný úkol si píše jedničku, za neposlaný N. V klasifikaci k tomu přihlédneme.

S učiteli komunikujeme denně, jsou také vytíženi, neustále připravují pro děti úkoly, přehledy, výtahy z učiva, opravují, vyhodnocují. Domlouvám jim, aby žákům nedávali učiva tolik, protože si neuvědomují, že podobně postupují i ostatní vyučující. Někdo učí třeba 6 tříd, někdo 120 žáků, nebo učí  více předmětů, a do večera dělá přípravy a opravy. Vaše připomínky jim zasílám. Samozřejmě by také raději byli ve škole!